دعا کنید من نیز یکی از قربانی های آن گردم

امام روح الله :
ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل وخرافه را شکسته ، تا به سرچشمه ی زلال اسلام ناب محمدی صلی الله عیه واله برسیم.
و امروز ؛غریب ترین چیزها در دنیا اسلام است؛
ونجات آن؛قربانی می خواهد.
دعا کنید من نیز یکی از قربانی های آن گردم.

 حجاج بن یوسف ثقفی در وصف زائران وشیفتگان پیامبر بزرگ محمدچنین گفت : تبا لهم ! انما یطوفون باعواد و رمۀ بالیۀ ! هلا  طافوا بقصر امیرالمومنین عبدالملک الا یعلمون ان خلیفۀ المرء خیر من رسوله

حدود هزار واندی سال است که حجاج بن یوسف ثقفی مرده است.

اشتباه نکنید او بدون وارث ومیراث نمرد .

بی ارزش جلوه دادن ویاکم ارزش کردن پیامبر بزرگ محمد واورده های او میراثی است که ازحجاج بن یوسف ثقفی به وارثین او یعنی همان منتحلین بالتشیع1منتقل گشت ،تااسلام ناب راهرچه بهتر ازدل ها ودیده های دوستداران محمد وآل او بزدایند.

منتحلین بالتشیع با تزریق این میراث به پیکره ی جامعه دوستداران اهل بیت خصوصا بخش کلیدی ان توانستند انها را بر پرتگاه انحطاط وسرنگونی قراردهند چراکه فرمود اذا فسد العالم فسدالعالم.

برای اثبات مدعا وایقاظ ... ،بخشی از شواهدی که نشانه ی تاثیر این میراث بر دوستداران اهل بیت است را بیان می کنم : 

منتحلین بالتشیع با محرف خواندن کتاب مهیمن محمد ومعما ومشکل دانستن ان کتاب راه تمسک به ثقل اکبر را بستند تا از این راه باپایمال کردن کتاب او و به  تبع پایمال شدن اهل بیت او ضربه ی سهگینی به محمد ودینش وارد نمایند ،

دراثر این ضربه ی عمیق است که عالم علوم اسلامی از حدیث تا فقه نیازی به قران نمی بیند وتنها ان را برای قرائت وتعویذویا استخاره  می داند رجوع شود به المیزان ج5  ص276               

منتحلین بالتشیع امت اسلامی مدینه را  بالاخص  هسته ی مرکزی ان مهاجرین وانصار را مجموعه ای تشکیل یافته ازمنافقین دانسته و تلاش بی وقفه محمد در هدایت را بدون نتیجه وبی ثمر نشان می دهند .

به دنبال  نشر این پندار در جامعه دوستداران اهل بیت است که نقش سازنده امت  اسوه ای که پیامبر بزرگ نه  تنهابرای مسلمانان بلکه  برای بشریت به ارمغان اورد  کمرنگ می شود  وکمتر کسی به فکر الگوگیری از این امت نمونه می افتد

کنتم خیر امه اخرجت للناس ال عمران ایه 110

 (قابل ذکرانکه این امت به عللی منجمله  روی کار امدن نااهلان متلاشی شد وتاکنون نیز امت اسلامی اسوه ای برای بشریت ظهور نیافته است)2

منتحلین بالتشیع بابیان مغرضانه فضائل مولایم امیرالمومنین درصدد رودر رو قرار دادن ان پرورش یافته مکتب محمد با پیامبر شدند بلکه اورا بر مربیش ترجیح دادند وطریقیت او برای رسیدن به  پیامبر بزرگ را  ،از بسیاری ذهن ها زدودند.

ازباب نمونه بسیاری انا مدینه العلم وعلی بابها را که نصی بر طریقیت مولا است را شنیدند ولی طریقیت ان را تفقه نکردند

اگر کسی شهرعلم را نخواهدوطلب نکند چه به خدمت باب برسد وچه نرسد علمی نصیبش نمیشود(توجه :  طلب علم فریضه است )

وچه زیباست کلمات مولا دربیان ارتباطش باپیامبر بزرگ : انما انا عَبْدٌمِنْ‏ عَبِیدِ مُحَمَّدٍ کافی ج1ص90

وَ لَقَدْ کُنْتُ‏ أَتَّبِعُهُ‏ اتِّبَاعَ الْفَصِیلِ أَثَرَ أُمِّهِ یَرْفَعُ لِی فِی کُلِّ یَوْمٍ مِنْ أَخْلَاقِهِ عَلَماً وَ یَأْمُرُنِی بِالاقْتِدَاءِ بِه....‏ نهج البلاغه/خطبه قاصعه و...

وبه علت توسعه میراث حجاج  وتلاشهای منتحلین است که بسیاری ازدوستداران؛ با مقامات وفضائل محمد اشنائی نداشته واز سیره ومغازی ان صادر اول بی اطلاعند.

و به گوش های انان نرسیده است که سیده ی نساء العالمین از یاد اوران مغازی پدر بود3وانکه امام سجاد فرمود : کنا نعلم مغازی رسول الله کما نعلم السوره من القران

منتحلین بالتشیع با تمام توان برای نابود کردن ذکرویاد محمد در جامعه دوستدار کوشیدندوازهیچ تلاشی چشم نبستند،

از ان روکمتر کسی در مجالسی که به عنوان شعائر الهی تلقی میشوند (عزاء، جشن،توسل ) به احیای شعار اهل بیت خصوصا سیدالشهدا توجه میکند.

درحالیکه  صادق ال محمد درتبیین شعار اهل بیت فرمودند:  شعارنا یامحمد یامحمد

وشعارالحسین یامحمد

وشعارنا یامحمد4 کافی ج5ص47

وکمتر کسی میداند به خاطر حفظ و پابرجایی نام وذکر محمد باید جنگید5تهذیب الأحکام ج‏6 ص125

وکمتر کسی از اداب ذکر محمد واداب نقل سخنان او اطلاعی دارد؛

عجب انکه امام صادق از شنیدن اسم مبارک پیامبر بزرگ فرحناک شده و با تکرار نام محمد وخم شدن سوی زمین به زمزمه چنین جمله ای میپردازد :   

بِنَفْسِی وَ بِوُلْدِی وَ بِأَهْلِی وَ بِأَبَوَیَّ وَ بِأَهْلِ الْأَرْضِ کُلِّهِمْ جَمِیعاً الْفِدَاءُ لِرَسُولِ اللَّه‏ کافی ج6ص39

وکمتر کسی برای زیارت ان پیام اور الهی فضیلتی معتقد است ودر صدد رفتن به زیارت ان بزرگ است ، درحالیکه بنابر فرمایش مولایم امام کاظم اهل مدینه به علت سلامی که از نزدیک به رسول الله میدهند برتمامی ساکنان شهر های دیگر فضیلت دارند.7-6الکافی ج‏4 ؛ ص557

منتحلین بالتشیع چنان مقام رسول خدا را در نگاه ها پایین اوردند که هیچ کس باور نمی کند بالاترین مصیبت هر مخلوقی مصیبت ازدست دادن رسول است

 إِنْ أُصِبْتَ بِمُصِیبَةٍ فِی نَفْسِکَ أَوْ فِی مَالِکَ أَوْ فِی وُلْدِکَ فَاذْکُرْ مُصَابَکَ بِرَسُولِ اللَّهِ  فَإِنَّ الْخَلَائِقَ لَمْ‏ یُصَابُوابِمِثْلِهِ‏ قَطُّ کافی ج3ص220

وحتا امیرالمومنین نیز با یاد اوری ان مصیبت عظیم توانست بر مصیبت ستیه فاطمه الزهرا فائق اید وتحمل ان مصیبت بزرگ را برخود اسان کند

چرا که فرمود السلام علیک یا رسول الله عنی و عن ابنتک النازلة فی جوارک و السریعة اللحاق بک قل یا رسول الله عن صفیتک صبری و رق عنها تجلدی إلا ان لی فی التأسی بعظیم فرفتک و فادح مصیبتک موضع تعز نهج البلاغه خطبه202
{ولی سختی جدایی از تو و شدت مصیبت از دست دادن تو با عظمت تر از این مصیبت بود و این تسلیتی برای من ( در عزای فاطمه ات) است}

این است گوشه ای از مظلومیت محمد درجمع  شهادت گویان به رسالت وعبودیتش .  

خوب است باانصاری شهید عبدالله بن رواحه  همصداشده وخطاب به منتحلین بالتشیع چنین گوئیم

خلو بنی الکفار عن سبیله                   انی شهید انه رسوله

خلو فکل الخیر فی رسوله                  یارب انی مومن بقوله

1- از منتحلین بالتشیع اصطلاحی که از روایات گرفته شده است افراد خاصی را اراده نکرده ام از ان رو اشخاصی که نظرات این جریان فکری را بیان کرده و قابل دفاع میدانند را متهم به هم حزب بودن با این جریان نمیدانم هرچند متاثر میدانم .

2-امید است در نوشته های آتی به گوشه ای  از  فضائل سپاهیان محمد،مهاجرین وانصار  اشاره کنم

3-بسندصحیح عَاشَتْ فَاطِمَةُ  بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ  خَمْسَةً وَ سَبْعِینَ یَوْماً لَمْ تُرَ کَاشِرَةً وَ لَا ضَاحِکَةً  تَأْتِی قُبُورَ الشُّهَدَاءِ فِی کُلِّ جُمْعَةٍ مَرَّتَیْنِ- الْإِثْنَیْنِ وَ الْخَمِیسَ فَتَقُولُ هَاهُنَا کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ هَاهُنَا کَانَ‏الْمُشْرِکُون

4-بسند صحیح علی المشهور عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:شِعَارُنَا یَا مُحَمَّدُ یَا مُحَمَّدُ وَ شِعَارُنَا یَوْمَ بَدْرٍ یَا نَصْرَ اللَّهِ اقْتَرِبْ اقْتَرِبْ وَ شِعَارُ الْمُسْلِمِینَ یَوْمَ أُحُدٍ یَا نَصْرَ اللَّهِ اقْتَرِبْ وَ یَوْمَ بَنِی النَّضِیرِ یَا رُوحَ الْقُدُسِ أَرِحْ وَ یَوْمَ بَنِی قَیْنُقَاعَ یَا رَبَّنَا لَا یَغْلِبُنَّکَ وَ یَوْمَ الطَّائِفِ یَا رِضْوَانُ وَ شِعَارُ یَوْمِ حُنَیْنٍ یَا بَنِی عَبْدِ اللَّهِ [یَا بَنِی عَبْدِ اللَّهِ‏] وَ یَوْمِ الْأَحْزَابِ‏ حم* لَا یُبْصِرُونَ وَ یَوْمِ بَنِی قُرَیْظَةَ یَا سَلَامُ أَسْلِمْهُمْ وَ یَوْمِ الْمُرَیْسِیعِ وَ هُوَ یَوْمُ بَنِی الْمُصْطَلِقِ أَلَا إِلَى اللَّهِ الْأَمْرُ وَ یَوْمِ الْحُدَیْبِیَةِ أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ‏ وَ یَوْمِ خَیْبَرَ یَوْمِ الْقَمُوصِ یَا عَلِیُّ آتِهِمْ [ائْتِهِمْ‏] مِنْ عَلُ وَ یَوْمِ الْفَتْحِ نَحْنُ عِبَادُ اللَّهِ حَقّاً حَقّاً وَ یَوْمِ تَبُوکَ یَا أَحَدُ یَا صَمَدُ وَ یَوْمِ بَنِی الْمُلَوَّحِ أَمِتْ أَمِتْ وَ یَوْمِ صِفِّینَ یَا نَصْرَ اللَّهِ وَ شِعَارُ الْحُسَیْنِ ع یَا مُحَمَّدُ وَ شِعَارُنَا یَا مُحَمَّدُ.

5- بسندلاباس به....فَإِنْ خَافَ عَلَى بَیْضَةِ الْإِسْلَامِ وَ الْمُسْلِمِینَ قَاتَلَ فَیَکُونُ قِتَالُهُ لِنَفْسِهِ لَا لِلسُّلْطَانِ لِأَنَّ فِی دُرُوسِ الْإِسْلَامِ دُرُوسَ ذِکْرِمُحَمَّدٍ

6-بسندصحیح قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ  أَیُّمَا أَفْضَلُ الْمُقَامُ بِمَکَّةَ أَوْ بِالْمَدِینَةِ فَقَالَ أَیَّ شَیْ‏ءٍ تَقُولُ أَنْتَ قَالَ فَقُلْتُ وَ مَا قَوْلِی مَعَ قَوْلِکَ قَالَ إِنَّ قَوْلَکَ یَرُدُّکَ إِلَى قَوْلِی قَالَ فَقُلْتُ لَهُ أَمَّا أَنَا فَأَزْعُمُ أَنَّ الْمُقَامَ بِالْمَدِینَةِ أَفْضَلُ مِنَ الْمُقَامِ بِمَکَّةَ قَالَ فَقَالَ أَمَا لَئِنْ قُلْتَ ذَلِکَ لَقَدْ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع ذَاکَ یَوْمَ فِطْرٍ وَ جَاءَ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَسَلَّمَ عَلَیْهِ فِی الْمَسْجِدِ ثُمَّ قَالَ قَدْ فُضِّلْنَا النَّاسَ الْیَوْمَ بِسَلَامِنَا عَلَى رَسُولِ اللَّهِ

7-(لذا مرجع فقهی اقای خوئی فضیلت زیارت پیامبر را برتمامی ائمه مقدم می دارد لو دار الأمر بین زیارة النبی صلّى الله علیه و آله و سلّم و زیارة الإمام الرضا علیه السّلام فأیهما أفضل و أکثر أجرا؟الخوئی: قد یظهر من روایات أفضلیة زیارة الرضا علیه السّلام على زیارة سائر الأئمة و لکن لم نعثر على أفضلیتها على زیارة النبی صلّى اللّه علیه و آله و سلّم. صراط النجاة (المحشى للخوئی)، ج‌1، ص: 470‌)

 

 

 

  • یک قربانی

نظرات (۲)

سلام
خیلی عالی بود!
فقط روی ادبیاتت یه مقدار بیشتر کار بکن.
حواست به این هم باشه:
إِنَّا مَعَاشِرَ الْأَنْبِیَاءِ نُکَلِّمُ النَّاسَ عَلَى‏ قَدْرِ عُقُولِهِم‏.
مطلبت خیلی عالی بود!!!
یا مهدی
  • محمدرضا حقیقت
  • سلام اکثریت علمای شیعه که چنین دیدگاهی نسبت به قرآن ندارند آن عده ای هم که این دیدگاه غلط روداشتند شمانباید متهم کنیدکه قصد انهدام دین روداشتند وجالبرفتاردوگانه شماست که شما درباره اهل سنت که منحرف ازطریق الرسول هستند (بااون عقائد مسخرشون درباره خداو...)به این عنوان که اینها نظرشون بوده وضروری نیست وامثالهم چنین اتهاماتی راواردنمی کنید !
    درباره بزرگداشت پیامبر هم که اگر درمیان شیعه بزرگداشت عاشورا پرشورتربه خاطر تاکیدخودرسول خدا واهلبیت درباره این قضیه است والبته من کوتاهی هاروانکارنمی کنم ودرنهایت اگرازامت بعدالرسول حمایت میکنید لطفا مقصودتون روهم روشن کنید یعنی ازکسانی که امیرالمومنین رو خانه نشین کردند؟کسانی که خود حضرت فرمود امه خدعت فنخدعت و... امتی که معاویه روبرگزیدند امتی که یزید رودرکشتن حسین همراهی کرندو...من هیچگاه این امت رومصداق آن آیه نمیدانم....
    پاسخ:
    سلام
    1- هرچند از حیث نظر و صوری ، بسیاری؛ تحریف و لغز بودن قران را؛ معتقد نیستند ولی از جهت عملی؛در اثر تلاش مدعیان شیعه گری درهمین زمینه ؛ قران نور مبین؛ در جوامع علمی دوستدار؛به مظلمویت ومهجوریت کشانده شد
     به المیزان رجوع کنیدج5ص276
    2-پاورقی یک را مرور کنید تا اشتباه رخ ندهدوبگویید دیگران را متهم میکنم+من ازقوت ونیروی نیت خوانی؛ برخوردار نیستم
    3- امت محمد به علت روی کار امدن نا اهلان؛ متلاشی شدواین نکته را در متن متذکرشدم +جامعه از دو گروه خواص چشمگیر وعوام تابع تشکیل میشود......خدا رحمت کند دومرزبان شیعی ابن قبه و سیدمرتضی رادر باب امت محمد کلمات زیبایی گفته اندبه الشافی رجوع کنید
     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی