با ارتحال پیامبر بزرگ محمد ؛ گروهی غوغا جو ؛ امامت سیاسی را از مولا امیرالمومنین غصب کرده و پس از مدتی ؛ گروهی دیگرحسین فرزند فاطمه را به شهادت رسانیدند.
ستیه فاطمه ؛ در پی غصب خلافت شویش وکشته شدن فرزندش حسین ، اندوهی سهمگین و مصیبتی بزرگ اورا فراگرفت.
از این رو لعن و نفرین به غاصبین خلافت وگریه بر حسین شهید ، تنها راه شادی بخش فاطمه است.
اینست راز پا فشاری معصومین بر"غدیر وعاشورا" ؛ نزد گروهی .
و اینگونه است که دو واقعه ی اسوه یعنی "غدیر وعاشورا" تحریف می شود .
فاطمه و غاصبین خلافت مولا ؛ حدود1400 سال پیش دنیای فانی را وداع گقتند .
حسین بن علی سیدالشهدا نیز حدود1373سال قبل درسرزمینی به نام کربلا به شهادت رسید.
آنها رفتند تا خدای احکم الحاکمین خودرا ملاقات کنند.
هرتوشه ای که آنها برای خود اندوختند وهرچه آنها برای خود کسب کرده خدای به آنها می دهد.
فاطمه را به صدیقیت و لقاء خدای و رسول و سیادت زنان عالم و.. وحسین را به سیادت جوانان بهشت ومقام راضیه مرضیه ؛ زینت بخشیده وغاصبین را با دوزخ ملکات آنها ؛ به عذاب دردناک دچار میکند.
ما نیز تنها با اعمال ورفتار و اندوخته ی خود است که یا به او نزدیک (بهشت) شده و یا از او دور (جهنم)میشویم
واز ما بندگان نسبت به اعمال و رفتار آن نیکان و بدان هیچ گونه سوالی نمی شود.
واین نیست جز معنای کریمه ی : "تلک امه قدخلت لها ماکسبت و علیها ما اکتسبت ولاتسئلون عما کانوا یفعلون" بقره-134
از این بیان است که تحریف رخ داده در"غدیر وعاشورا" نمایان واشکار میشود: قرار دادن دو واقعه مهم "غدیر و عاشورا" در اعماق تاریک تاریخ .
و از این رو ست که می توان به آزاد اندیشان متعهد حق داد ؛ خطاب به منتحلین بالتشیع فریاد کنند: غدیر و عاشورای شما (علی وحسین شما) تاریخی است و هیچ ثمره ونتیجه ای برای ما و روزگار ما ندارد و همینگونه است ؛ ابراز دشمنیتان با عذاب شدگان خوابیده درگور.
وبیان کنند ؛ شما ای مدعیان شیعه گری ؛ در غدیر، دچار تناقض شدید؛ چرا که برای اثبات رهبری سیاسی مولا ، برمحال بودن امت بدون راعی استناد می کنید و با نگاه عاقل اندر سفیه گونه از طرف مقابل می پرسید آیا ممکن است پیامبر بر زحمات 23 ساله اش چوب حراج زند وامت را بدون رهبر و امام وانهد؟
حال انکه ، پس ازگذشتن 250 سال از ارتحال پیامبربزرگ ؛ امت بدون راعی و حاکم را معقول می دانید؟
در اینجاست که تفسیر و قرائتی دیگر از غدیر و عاشورا ظاهر میشود ؛ قرائتی عالمانه و صحیح از علماء و مرزبانان شیعی.
این قرائت ؛ هیچ گاه امت بدون راعی را تایید نمیکند و آن را الی الابد محکوم میداند.
غدیر را تنها اسوه و یادآور برای این اعتقاد ژرف می داند؛ از این رو بر بیان و بپاداشتن غدیر؛ اصرار میورزد.
این نفسیر؛ عاشورا را محصور در اعماق تاریخ نمیداند ومعتقد به کل یوم عاشوراست1 .
وتنها ، عاشورای 61 را اسوه ی کامل خود میداند ومیبیند.
وگریه برحسین ثار الله را ، نه به خاطر شخص او ، بلکه به علت زنده نگاه داشتن اهداف او در افراد وجامعه واجب و فرض میداند،
وهیچ گاه پیشنهاد سید بن طاووس دربرگزاری جشن وسرور برای حسین را نمیپذیرد2.
این قرائت؛ انانکه به تمام آورده های رسول ایمان داشته ولی به خاطر جهل وشبهه در مساله ای تاریخی نظری و نه ضروری3، امامت سیاسی را از آن مولا نمیدانند را دشمنان فاطمه نمیخواند4.
بل آنانیکه از روی اگاهی ؛ امت را بدون راعی دانسته و به دشمنان قسم خورده ی اسلام ؛ از غرب تا شرق پناهنده میشوند و به دنبال ایجاد تفرقه وشکاف در جامعه مسلمین هستند را ؛ دشمنان مولا علی میداند.
باشد که با نابود کردن دشمنان فاطمه ، خشنودی حضرتش نصیب حالمان گردد.
"اللهم انی اسئلک ان تقتل بی اعدائک واعداء رسولک5"
1-صحیفه امام ج10 ص122
2-اقبال الاعمال ج2 ص584
3-موسوعه الامام الخوئی ج3ص 80
4-کافی ج2ص43
5-کافی ج4ص74
خیلی روشن مقصود شیعه اززنده نگه داشتن غدیر یعنی زنده نگه داشتن استمرارولایت انسانی معصوم که ازطرف خداهم ولایت ظاهری وهم ولایت باطنی دارد وزنده نگه داشتن عاشوراهم یعنی زنده نگه داشتن امربه معروف و...که قطعا این دومفهوم عام وکلی که درهمه ی زمانها ومکانها جاری وزنده است درمصادیقی تاریخی شکل گرفته که خود اون مصادیق هم مهم مثل زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی وارتحال امام چه طور شما این حرف هارو درباره انقلاب وامام نمیگید؟ اون حرفتون به نقل ازروشنفکرهاکه خیلی بی مزه بود کسی بعدغیبت امام جامعه بدون امام روجائز ندونسته چراکه غیبته منا...وبرای بعدازامام هم که ولایت فقیه و...